Poznaj relację z pierwszej w regionie konferencji dotyczacej analityki w IT, organizowanej przez G2A i GDg Rzeszów.

Dnia 17 lutego w Hotelu Rzeszów odbyła się konferencja Analyze IT organizowana przez GDG Rzeszów  – społeczność zrzeszającą deweloperów skupionych wokół usług oraz technologii Google oraz firmę G2A będącą również sponsorem głównym imprezy. Tematem przewodnim spotkania była szeroko pojęta analityka w środowisku nowych technologii. W konferencji brało udział 6 prelegentów z największych firm informatycznych działających w Polsce.

Konferencja Analyze IT okazała się ogromnym sukcesem lokalnej społeczności Google. Na miejsce spotkania przybyło aż 180 wcześniej zarejestrowanych osób. Oznacza to, że organizowana przez GDG Rzeszów impreza była jedną z największych konferencji technologicznych w regionie.

Spotkanie otworzył jeden z założycieli społeczności GDG Rzeszów – Przemysław Pardel, który zawodowo związany jest obecnie z firmą Google. Przed publicznością zaprezentował wyzwania i możliwości dla deweloperów płynące z wykorzystania technologii Firebase.

Krótko po nim na scenie wystąpił Mikołaj Winkiel ze znanej nie tylko w Polsce, ale i na świecie firmy Brand24, gdzie zaprezentował wprost z „życia wzięte” przykłady zastosowania analityki w mediach społecznościowych. Prelegent wspierał się przy tym prawdziwymi przykładami ukazującymi możliwości analizowania danych w social media np. w wyznaczaniu trendów, poszukiwaniu przyczyn niekontrolowanych zjawisk, czy też organizowaniu kampanii reklamowych.

Pierwszą część spotkania zamknął Piotr Rudnicki z Google, który w brawurowy sposób wprowadził gości konferencji do „odrobiny szaleństwa w smutnej analityce webowej”. Prelegent zaprezentował najważniejsze zagadnienia związane ze zbieraniem danych o kondycji witryn internetowych i zdołał udowodnić, że Google Analytics jest dużo bardziej skomplikowanym narzędziem, niż się powszechnie wydaje.

Po tej prelekcji nastąpiła dłuższa przerwa kawowa, w trakcie której uczestnicy konferencji mieli okazję zadać pytania prelegentom, wymienić się wizytówkami i „podładować baterie” w ramach zapewnionego przez GDG Rzeszów oraz firmę G2A cateringu na sali konferencyjnej.

Drugą część spotkania rozpoczął Sebastian Szmigielski z Facebooka, który zaprezentował tajniki analityki crosschannel oraz botów. Zebrani uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, jak ważne w kontekście mediów społecznościowych jest wykorzystanie analizy zebranych informacji.

Następnie na scenie wystąpił Adrian Kajda z Fuelio, który na przykładzie własnych doświadczeń w tworzeniu oraz rozwijaniu startupu zaprezentował najważniejsze zagadnienia odnośnie Google Analytics w aplikacji mobilnej.

Oficjalną część konferencji zamknął Maciej Rynarzewski z G2A, który poruszył tematykę optymalizacji doświadczeń użytkowników przy użyciu danych. Zgromadzeni goście mieli okazję dowiedzieć się, jak ważne jest badanie zachowań klientów, a także ich reakcji na zmiany na stronie internetowej.

Po każdej prelekcji, goście mieli możliwość zadania pytań prelegentom, którzy w bardzo profesjonalny sposób dostarczali zebranym odpowiedzi. Tuż po ostatnim wystąpieniu, uczestnicy konferencji po raz kolejny mogli indywidualnie porozmawiać z ekspertami, a także wymienić się między sobą kontaktami oraz spostrzeżeniami na temat wygłoszonych prelekcji.

Krótkie, nieoficjalne rozmowy z gośćmi pozwalają nam stwierdzić, że w trakcie Analyze IT dopisała nie tylko frekwencja. Również przygotowanie merytoryczne naszych prelegentów oraz organizacja konferencji niezmiernie spodobały się uczestnikom. Po oficjalnej części spotkania część zgromadzonych osób udała się na afterparty, gdzie w luźnej atmosferze można było wymienić się wrażeniami z imprezy.

Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami GDG Rzeszów?
Nie przegap żadnego z nich!
Dołącz do naszej grupy na Meetup